نمایش جزئیات خبر / زمان مخابره خبر :1396/7/20      12:4:0    تعداد بازديد كنندگان خبر:112


نسخه چاپی| ارسال به دیگران
راه‌های مقابله با خروپف
گروه اجتماعی- خروپف دلایل متعددی دارد و برای خود و سایرین مشکلات زیادی ایجاد می کند. با انجام چند کار ساده می توانید با این اتفاق مقابله کنید.
 
 

به گزارش پایگاه خبری پلیس به نقل از هفته نامه امین جامعه، خروپف با دهان بسته نشان می‌دهد زبان‌تان عامل آن است و با کمی تمرین و تغییر در سبک زندگی از بین خواهد رفت. خروپف با دهان بسته می‌تواند به‌دلیل مشکلات سینوسی یا وضعیت خواب و در تمام موقعیت‌ها می‌تواند نشانه توقف نفس یا آپنه باشد و به درمان جدی نیاز دارد.

از تشدیدکننده‌ها اجتناب کنید

الکل، قرص‌های خواب‌آور، قهوه و غذاهای چرب قبل از خواب، با شل‌کردن عضلات گلو و تنگ‌شدن راه تنفسی، خروپف را تشدید می‌کند. سیگار نیز تأثیر زیادی دارد. اگر سیگاری هستید، به فکر ترک‌کردن باشید. وزن‌تان را نیز کم کنید؛ معمولا بافت چربی در پشت گلو علت خروپف است. حتی کاهش وزن اندک نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتما با پزشک خود مشورت کرده و مشکل خروپف را بیان کنید. ممکن است داروهایی که مصرف می‌کنید، خروپف شما را بدتر کند.

اتاق‌خواب‌تان را مرطوب نگاه‌دارید

خشکی هوا یکی از دلایل خروپف است؛ بنابراین دستگاه بخور یا دوش آب گرم قبل از خواب، مجاری تنفسی را مرطوب کرده و خروپف را کمتر می‌کند.

سازهای بادی یا تمرین آواز

عجیب به‌نظر می‌رسد، اما آوازخواندن یا سازهای بادی، عضلات و بافت‌های گلو و دهان شما را تقویت می‌کنند. در این صورت هنگام خواب عضلات شل نمی‌شوند و راه هوا را تنگ نمی‌کنند. اگر از آوازخواندن خوش‌تان نمی‌آید، تمرین‌های دیگری انجام دهید؛ تا جایی‌که می‌توانید زبان‌تان را بیرون آورید، چند ثانیه نگاه‌دارید و سپس رهایش کنید. این تمرین را 10بار انجام دهید.

موقعیت خواب خود را اصلاح کنید

اگر به پشت می‌خوابید، با استفاده از چند بالشت دیگر سرتان را بالاتر بیاورید. سعی کنید صاف روی تخت دراز نکشید. همچنین زیر پاهای‌تان نیز بالشت قرار دهید تا اندکی بالاتر آیند.

به پهلو بخوابید

هنگامی‌که به پشت می‌خوابید، زبان و نرم‌کام به پشت گلوی‌تان فشار آورده و راه هوا را مسدود می‌کنند. یک توپ تنیس را به پشت لباس‌تان بدوزید تا خوابیدن به پشت را سخت کند.

قطعه دهانی

این قطعات کوچک از جنس پلاستیک هستند که هنگام خواب در دهان گذاشته می‌شوند و از مسدودشدن راه هوا توسط بافت‌های گلو جلوگیری می‌کنند. این قطعات فک پایین را جلوتر می‌آورند یا نرم‌کام را بالا می‌برند. برخی قطعات نیز از عقب‌رفتن زبان جلوگیری می‌کنند. برای تهیه این قطعات، با دندانپزشک یا درمانگر خواب مشورت کنید.

رفع گرفتگی بینی

اگر خروپف شما به‌دلیل احتقان بینی است، حتما قبل از خواب، موقتا از یک داروی ضد انعقاد یا آنتی‌هیستامین استفاده کنید؛ زیرا مصرف طولانی آن‌ها می‌تواند مضر باشد.

شوینده بینی

این‌ها به‌گونه‌ای طراحی ‌شده‌اند که تمام بقایا و مخاط جمع‌شده در بینی را از بین می‌برند؛ انجام این شست‌وشو شما را از خروپف راحت می‌کند. دوش آب گرم نیز بسیار مؤثر است، زیرا هوای مرطوب حمام در تخلیه مخاط از سینوس‌ها مفید خواهد بود.

مراجعه به پزشک

اگر با عفونت‌های مزمن سینوسی مبارزه می‌کنید، حتما برای درمان به پزشک مراجعه کنید؛ درمان عفونت، خروپف را نیز کاهش می‌دهد.


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد



فهرست اخبار مرتبط


نظر شما درباره اين خبر

 


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • اخبار گوناگون