نمایش جزئیات خبر / زمان مخابره خبر :1396/8/20      13:45:0    تعداد بازديد كنندگان خبر:61


نسخه چاپی| ارسال به دیگران
درمان کسالت و سستي
گروه اجتماعی - زمان های بسیاری ما از لحاظ جسمی خوب و سلامتیم ولی روح و روانمان درگیر است پس با شادی روح، روان و سلامتی جسم می توانیم به قله های بالاتر در زندگی برسیم.

در واقع همان طور که انرژي فيزيکي و جسماني شما حاصل رژيم غذايي سالم، ورزش و استراحت مناسب است، انرژي رواني هم از طريق زيستن به انواع روش هايي حاصل مي شود که به شما احساس اميدواري، اعتمادبه نفس، سرزنده بودن، عشق و نائل شدن به تمامي چيزهايي که دوست داريد، مي بخشند.

اگر روش هاي زير را انجام دهيد کسالت ديگر در شما معنا نخواهد داشت، امتحان کردن روش هاي زير نه تنها ضرري ندارد بلکه بسيار هم مفيد است.

* دوست خودتان باشيد

سعي کنيد همان طور که با صميمي ترين دوستانتان برخورد مي کنيد، با خودتان نيز رفتار کنيد.

* احساس پرواز کنيد

در جايي قرار بگيريد که سکوت و آرامش دارد، سعي کنيد مشکلات را از جلوي چشمانتان عبور دهيد، اين روش به شما ياد مي دهد که به خاطر بياوريد مشکلات قابل عبور و گذر هستند و هميشه در کنار ما نخواهند ماند.

* رنگ نارنجي

روانشناسان معتقد هستند که رنگ نارنجي باعث افزايش حس خوش بيني، اشتياق و شانس آوردن است، براي اين که اين احساس در شما شناور شود چند شاخه گل نارنجي در گلدان بگذاريد و به آنها نگاه کنيد.

*خريدهاي ارزان

همه مردم وقتي موفق مي شوند هنگام خريد تخفيف بگيرند شاد مي شوند، براي اين که حس شادماني را در خود تقويت کنيد ارزان تر خريد کنيد و پول هايتان را پس انداز کنيد تا در مواقع ضروري به کارتان بيايد و بتوانيد در آن زمان ها احساس آرامش و شادي کنيد.

* شکلات بخوريد

زنان به خوردن شکلات علاقه مند هستند، زيرا تحقيقات نشان داده که شکلات باعث مي شود حالات و روحيات افراد تغيير کند. شکلات ميزان سروتونين و اندروفين خون را زياد مي کند و اين دو هورمون باعث شادماني مي شود، سعي کنيد گاهي شکلات بخوريد، تا اين احساس در شما تقويت شود.

* مشکلات را دور بريزيد

هرچه را که به نظرتان مي آيد در زندگي موجب ايجاد مشکل و ناراحتي برايتان شده، بر روي کاغذي بنويسيد سپس تک تک موارد را بخوانيد و روي آن خط قرمز بکشيد و سپس وقتي براي تمام موارد راهکار پيدا کرديد، کاغذ را مچاله کنيد و دور بيندازيد.

*خوش بين باشيد

سعي کنيد در مواقع سختي به اين فکر کنيد که افرادي که وضعيت بسيار دشوارتري از شما دارند همواره در کنارتان هستند، برخورد کردن با مشکلات و موانع را بياموزيد تا احساس خوشبختي کنيد، براي داشتن زندگي خوب، بايد انرژي مثبت داشته باشيد.

* از هم تعريف کنيد

در زماني که از انجام کارهاي روزانه و يادر محيط کار کاملا خسته شده ايد و هيچ انرژي و تواني برايتان نمانده است سعي کنيد لبخند بزنيد و بگوييد که احساس خوبي داريد.

*آنچه را دوست داريد بنويسيد

هر چيزي را که مورد علاقه تان است و به آن عشق مي ورزيد روي کاغذي بنويسيد، اين کار حس خوبي به شما خواهد داد. زيرا متوجه مي شويد که با برگشت به خاطرات گذشته زماني به آنچه و آن کساني که در کنارتان زندگي کرده اند احساس محبت داشته ايد.

* استراحت کنيد

وقتي که از انجام کارهاي مختلف خسته شده ايد و تحت فشار زيادي قرار گرفته ايد، مطمئنا نمي توانيد کاري کنيد که به اين مشکلات پايان دهيد. در اين مواقع بهتر است دست از کار بکشيد، کتاب جديدي برداريد، دراز بکشيد و شروع به خواندن کنيد.

* با رنگ ها بازي کنيد

نقاشي حالات دروني تان را بازگو مي کند همانطور که يک کودک نيز با نقاشي احساس درون خود را به خوبي نشان مي دهد. با بازي کردن با رنگ ها احساس آرامش و شادي به شما دست خواهد داد.

* آزاد باشيد

سعي کنيد کارهايي که تمايل به انجام آن داريد را به راحتي انجام دهيد،درست مثل کودکي که دوست دارد آواز بخواند و از هيچ کس خجالت نمي کشد.

* خدا را سپاس بگوييد

به ياد سه موفقيت آخرتان بيفتيد و با سپاسگزاري و شکرگزاري از خداوند و کشيدن يک نفس عميق،انرژي بيشتري ذخيره کنيد.

*خيرخواهي کنيد

کمک کردن به ديگران و نسبت به آنان خيرخواه بودن، احساس خوشايندي را به افراد مي بخشد. اين احساس بدن را پر از هورموني مي کند که احساس خوبي را بيشتر مي کند.

* به عکس هاي قديمي نگاه کنيد

آلبوم هايتان را ورق بزنيد و به عکس دوستان و اقوام نگاه کنيد. با ديدن آنچه که در گذشته بوده و خاطرات سال هاي قبل لبخندي روي لب هاي شما خواهد نشست و احساس خوبي در وجودتان برپا خواهد شد.

*پيغام جديد تلفني بگذاريد

اگر تلفن همراهتان يا تلفن خانه تان پيغام گير دارد، جملات جديد و متفاوتي روي آن بگذاريد اين کار، به خود شما و کسي که به شما تلفن زده شادي مي بخشد.

* بوهاي شادي آفرين

بعضي از بوها براي تغيير احساس انسان شناخته شده اند. گل رز، بابونه، شمعداني معطر، ليمو و بالنگ از جمله اين بوها هستند، اين بوها را به عنوان خوشبوکننده و معطرکننده هوا و فضا مورد استفاده قرار دهيد.

* ورزش کنید

سلامت جسم  و شادابی بدن نقش مهمی در شادابی روح وروان دارد پس با برنامه ریزی ورزش را به زندگی روز مره خود بیاوریم.

این موارد نقش بسزایی درشادبی انسان دارد، البته باید در نظر بگیریم که شادابی روح و روان بسیار مهم بوده و نقش کیلدی را برای ما بازی می کند. محبت به دیگران، کمک رسانی در مشکلات به مردم کمک به خودمان است.

بسیار تجربه کرده ایم که بعد از کمک و یاری رساندن به مردم و نشاندن لبخند بر لبان آنها، گویی روحمان را جلا داده ایم و دنیا را فتح کرده ایم. بسیار زمانی بوده که ما از لحاظ جسمی خوب و سلامت هستیم ولی روح و روانمان درگیر و گرفتار است پس با شادی روح و روان و سلامتی جسم بتوانیم به قله های بالاتر در زندگی برسیم.

 

تهیه و تنظيم: مرکز روانشناسی و مشاوره معاونت اجتماعی- خراسان جنوبی


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد



فهرست اخبار مرتبط


نظر شما درباره اين خبر

 


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • اخبار گوناگون