نمایش جزئیات خبر / زمان مخابره خبر :1397/10/22      9:10:0    تعداد بازديد كنندگان خبر:147


نسخه چاپی
بررسی میزان رضایت زائران از عملکرد پلیس در مراسم اربعین حسینی
گروه ناجا – طی نظرسنجی 2 مرحله ای میزان رضایتمندی زائران کربلای معلی از عملکرد کارکنان نیروی انتظامی در مراسم اربعین حسینی سال 97 احصاء شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، میزان رضایتمندی زائران کربلای معلی از عملکرد کارکنان نیروی انتظامی در مرزهای زمینی (سال 97) بررسی شد؛ نظرسنجی در 2 مرحله انجام که مرحله اول در روزهای 6 و 7 آبان (18 و 19 صفر) و مرحله دوم از بعد ازظهر روز اربعین به مدت 2 روز (8 و9 آبان) در خروجی های مرز زمینی 2 استان خوزستان و ایلام انجام شد که هدف از آن بررسی میزان رضایت از اقدامات نیروی انتظامی و همچنین سایر دستگاه های اجرایی از دید زائران کربلای معلی بود، روش تحقیق به صورت پیمایشی و ابزار تحقیق، پرسشنامه بوده است.

جامعه آماری شامل کلیه زنان و مردان بالای 15 سال که در یکی از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران خروج با ورود به کشور عزیزمان ایران را داشتند. حجم نمونه 1512 نفر بوده که افراد مورد مصاحبه از زائران خروجی مرزهای زمینی 2 استانی که ذکر شد انتخاب شدند.

اکثر پاسخگویان (59 درصد ) مردان و 67.8 درصد را افراد متأهل تشکیل داده اند. میانگین سنی افراد پاسخگو 26 سال بوده و بیشتر آنها ( 27.1 درصد) دارای تحصیلات لیسانس و اکثر آنها ( 25.3) دارای شغل آزاد بوده اند.

*93 درصد افراد به صورت انفرادی و یا گروهی و بدون کاروان عازم شده بودند.

*میانگین رضایت از عملکرد نیروی انتظامی 84.8 ( از 100 نمره ) بوده که بیشترین میانگین رضایت مربوط به نحوه گفتار و رفتار پلیس با زائران با 86.8 ( از 100 نمره ) و کمترین میانگین رضایت مربوط به نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات پلیس با 82.7 ( از 100 نمره) بوده است.

 در مجموع میانگین موفقیت نیروی انتظامی 84.3 ( از 100 نمره ) بوده است؛ بیشترین میانگین موفقیت از حضور پلیس با 87.9 (از 100 نمره) و بعد از آن برقراری نظم توسط پلیس با 87.5 ( از 100 نمره ) می باشد، از سوی دیگر کمترین میانگین موفقیت از روان سازی ترافیک توسط پلیس راهنمایی و رانندگی با 81.9 ( از 100 نمره ) بوده است.

طبق نتایج به دست آمده وضعیت خروجی مرزهای زمینی ایران و عراق در سطح مطلوب بوده که بیشترین میزان رضایت از عملکرد، در هنگام ورود زائران به کشور است.

میانگین رضایت از عملکرد پلیس افتخاری 88.5 ( از 100 نمره ) بوده که بیشترین میانگین رضایت مربوط به نحوه رفتار و  برخورد پلیس افتخاری 89.2 ( از 100 نمره ) بوده است.

از نظر پاسخگویی ارگان هایی که به زائران خدمات می دهند بهترین عملکرد مربوط به نیروی انتظامی در مرزهای زمینی با میانگین 87.9 ( از 100 نمره ) بوده است.

بیشترین مواردی که هنگام ورود و خروج زائران مشاهده می شد به ترتیب شامل کمبود امکانات رفاهی، 24.3 درصد، ازدحام جمعیت 19.9 درصد، اتلاف وقت 12.8 درصد، عدم نظم و انضباط 12.1 درصد بوده است.

پاسخگویان به عملکرد پلیس ایران در محدوده پایانه های مرزی نمره 18.21  (از 20 نمره) و به عملکرد پلیس عراق 14.94 ( از 20 نمره) بوده است؛ نمره پلیس ایران نشانگر رضایت بالا از عملکرد نیروی انتظامی و همچنین عملکرد بهتر پلیس ایران در مقایسه با پلیس عراق است.

همچنین نتایج این نظر سنجی نشان داد 65.4  درصد از پاسخگویان نحوه برخورد پلیس عراق را خوب و معمولی و 23.9 درصد بسیار خوب و محترمانه عنوان کرده اند. #


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد



فهرست اخبار مرتبط


نظر شما درباره اين خبر

 


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • اخبار گوناگون