نمایش جزئیات خبر / زمان مخابره خبر :1398/1/28      10:0:0    تعداد بازديد كنندگان خبر:93


نسخه چاپی
بازاريابي در فضاي مجازي از طريق شبکه هاي اجتماعي
گروه اجتماعی - خراسان شمالی - بازاريابي شبکه هاي اجتماعي به فعاليتي اطلاق مي شود که طي آن افراد در راستاي دستيابي به اهداف تجاري و يا ايجاد يک باور اجتماعي از طريق شبکه هاي اجتماعي به مطرح كردن محصول، برند يا ايده خود مي پردازند.

 

از آنجا که شبکه هاي اجتماعي به دو نوع شبکه هاي موبايلي و ديگر شبکه هاي اجتماعي تقسيم مي شود و شبکه‌هاي موبايلي امروزه بسيار فراگير شده است، اين روزها از شبکه‌هاي موبايلي همانند اينستاگرام براي بازاريابي و طرح محصولات خود استفاده مي کنند.

دليل، اين است که اولاً زماني که شما يک تبليغات يا هر موضوعي را از جانب دوستان و آشنايان خود دريافت مي کنيد، مي توانيد به آن اعتماد کنيد و بيشتر مورد توجه شما قرار مي گيرد و با توجه به اينکه حدود 80 درصد از اقوام و آشنايان از شبکه هاي موبايلي استفاده مي کنند، بنابراين سرمايه گذاري و فعاليت روي تبليغات در شبکه هاي موبايلي بسيار مد نظر تجار و کسب و کارها قرار گرفته است.

حسن اين شبکه ها و استفاده از آن براي کسب و کارهاي اينترنتي اين است که مي توانند با يک فعاليت ساده و طراحي عکس هاي جذاب با مفاهيم جذاب، به بازار مصرف کننده و تعداد بيشتري از مشتريان بدون نياز به هزينه گزاف تبليغاتي دسترسي داشته باشند.

اما گاهي در بين اين کسب و کارهاي قانوني، کلاهبرداران نيز به فعاليت مي پردازند و با جلوه دادن خود به عنوان يک شرکت مطرح، اقدام به فروش محصولات جعلي يا حتي غير واقعي کرده و از کاربران سود جويي مي کنند.

نقاط تاريک بازاريابي شبکه هاي اجتماعي که منجربه سوء استفاده و کلاهبرداري مي شود عبارتند از:

گاهي اوقات اصلاً کالايي مطرح نيست و در واقعيت محصولي براي فروش وجود ندارد و کلاهبرداران با اين عنوان که اجناس را از ترکيه، آمريکا يا اروپا مي آورند، ابتدا به دريافت سفارش و پول آن از سمت کاربر مي پردازند و به آن ها وعده مي دهند که کالاي مد نظر شما را سفارش داده ايم تا از کشور هاي خارجي به دستمان برسد و پس از کسب پول از شما، پس از چند ماه دوندگي و پيگيري متوجه مي شويد که اصلاً شرکت يا کالايي وجود ندارد و همه چيز يک کلاهبرداري ساده و در عين حال بي دردسر براي کلاهبردار بوده است.

گاهي اوقات يک محصول با کيفيت را در صفحه اينستاگرام خود ارائه مي دهند اما شما با ديدن اين عکس آن را خريداري مي کنيد و در هنگام دريافت محصول، با يک کالاي کاملاً متفاوت از نظر کيفيت مواجه مي شويد که نه تنها از نظر قيمت بلکه از نظر کيفيت نيز در سطح مطلوبي قرار ندارد.

حتي گاهي با دفاتر خدماتي چون خدمات آرايشي، پوست و زيبايي مواجه مي شويد که از طريق يک تبليغات جذاب در اينستاگرام يا ديگر شبکه هاي اجتماعي، شما را جذب مي کنند تا از خدمات آن ها استفاده کنيد اما به هنگام مراجعه، با خدماتي به مراتب با کيفيت پايين تر مواجه مي شويد که ارزش هزينه پرداختي شما را نداشته است.

گاهي در تبليغات شبکه هاي اجتماعي، با تور هاي بسيار ارزان قيمت تحت عنوان تور لحظه آخري مواجه مي‌شويد که برخي از آن ها تورهايي واقعي و از جانب آژانس هاي هواپيمايي قانوني است اما گاهي نيز هيچ آژانس و توري مطرح نيست؛ بلکه اين يک کلاهبرداري است که با يک تبليغات جذاب به ازاي دريافت پول گزاف از شما با وعده سفر به يک کشور خارجي، کلاهبرداري مي کنند.

 

نكته پاياني

بازاريابي شبکه هاي اجتماعي به خودي خود کلاهبرداري نيست و يکي از شاخه هاي بازاريابي و فروش محصول است اما بايد همه جوانب آن را کاملاً بررسي کنيد تا با مشکل مواجه نشويد.


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد



فهرست اخبار مرتبط


نظر شما درباره اين خبر

 


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • اخبار گوناگون