نمایش جزئیات خبر / زمان مخابره خبر :1398/2/28      10:16:0    تعداد بازديد كنندگان خبر:144


نسخه چاپی
پاسخ پلیس راهور به خبر خبرگزاری تسنیم:
اصلاح سامانه‌ چراغ‌های راهنمایی، وظیفه شهرداری است
گروه ناجا ـ پلیس راهور می‌گوید لحاظ فرصت کافی برای عکس‌العمل رانندگان در هنگام تغییر رنگ چراغ ها از خواسته‌های مکرر مردم و پلیس راهور از مسئولان شهرداری شهرهای مجهز به سامانه هوشمند است.
 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ در پی انتشار مطلبی با عنوان "جریمه های هنگفت میلیونی که به دلیل "یک اختلال خاص" از جیب رانندگان پرداخت می شود"پلیس راهور نیروی انتظامی پاسخی در رابطه با این مطلب به خبرگزاری تسنیم ارسال کرد که در ادامه متن آن را می‌خوانید:

لحاظ فرصت عکس‌العمل در زمان تغییر رنگ چراغ از حقوق رانندگان است.

به روزرسانی سامانه‌های هوشمند چراغ راهنمایی و لحاظ فرصت‌ عکس‌العمل در آنها از مطالبات مردم بوده و به حق است.

برابر قوانین موجود، ایجاد و نگهداری زیرساخت های ترافیکی از جمله چراغ های راهنمایی در معابر برعهده شهرداری هر شهر بود و پلیس بهره‌بردار تجهیزات است.

به عنوان نمونه، چراغ های راهنمایی هوشمند موجود در سطح شهر تهران که به تناسب حجم ترافیک، زمان‌بندی تغییر رنگ چراغ در آنها افزایش یا کاهش پیدا می‌کند، با بهره‌گیری از سامانه SCATS که در سال 1372 توسط شهرداری تهران خریداری، نصب و راه‌اندازی شده و تا امروز نیز در حال استفاده است.

نصب تایمر بر روی چراغ های راهنمایی از اوایل سال 1381 آغاز شد که در آن ثابت ماندن و پرش زمان‌بندی بر اساس حجم ترافیک صورت می‌پذیرد، با توجه به بروز مشکلات در سال های گذشته، هماهنگ شد که حداقل زمان سه تا هفت ثانیه‌ای برای امکان عکس‌العمل رانندگان در زمان تغییر رنگ در سامانه لحاظ شود.

اما به روزرسانی سامانه موجود و لحاظ فرصت کافی برای عکس‌العمل رانندگان در هنگام تغییر رنگ چراغ ها از خواسته‌های مکرر مردم و پلیس راهور از مسئولان شهرداری شهرهای مجهز به سامانه هوشمند است که انتظار می‌رود با اصلاح سامانه‌ها از قرار گرفتن هموطنان در موقعیت های ناخواسته و بروز ضررهای مالی و جانی و ایجاد جو بدبینی علیه مسئولان پیشگیری شود.#


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد



فهرست اخبار مرتبط


نظر شما درباره اين خبر

 


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • اخبار گوناگون