نمایش جزئیات خبر / زمان مخابره خبر :1398/2/28      15:9:0    تعداد بازديد كنندگان خبر:509


نسخه چاپی
روابط عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی
گروه ناجا - با پیشرفت علم و تکنولوژی در جوامع، روش های سنتی اطلاع رسانی دیگر پاسخگوی عطش روزافزون جوامع پیچیده امروزی نیست چراکه مردم در عصر جدید تشنه دانستن و تحلیل و پردازش اطلاعات و اخبار هستند.

 امروزه می دانیم با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش سطح ارتباطات در جوامع، ارتباط مستقیم و روش های سنتی اطلاع رسانی، دیگر پاسخگوی عطش روزافزون جوامع پیچیده امروزی نیست چراکه مردم در عصر جدید سخت تشنه دانستن و تحلیل و پردازش اطلاعات و اخبار هستند. در همین راستا نیز ابزار و وسایل نوین رسانه ای و ارتباطی به میدان آمده و توانسته با وسعت و سرعت انتقال اطلاعات و اخبار، فاصله ها را از میان بردارند از این رو از حدود یک قرن پیش نخستین دفاتر روابط عمومی تاسیس شد.

بدون تردید امروزه ارائه چهره واقعی و شفاف هر سازمان به مردم، از وظایف مهم روابط عمومی‌هاست و اگر این درک به وجود آید که مردم، صاحبان اصلی هر سازمان و نهادی هستند، در می‌یابیم که باید به روابط عمومی حرفه‌ای، به عنوان یک نیاز اساسی در هر سازمانی نگریسته شود.

ارتباطات و به ویژه روابط عمومی، نقش مهم و بی بدیلی در تولید و بازتولید سرمایه اجتماعی جوامع و سازمان ها دارد و بسیاری از اندیشمندان و جامعه شناسان بر این باورند که سرمایه اجتماعی از شبکه های مرتبط ارتباطات و مراودات اجتماعی به وجود می آید.

بدون شک یکی از منابع مهم تولید سرمایه اجتماعی هر سازمان، روابط عمومی به عنوان تسهیل گر و مرکز ثقل ارتباط درون و برون سازمانی در دستگاه های اجرایی و مرکز گردش و انباشت اطلاعات است.

با توجه به اهمیت و جایگاه روابط عمومی در هر سیستم حکومتی، سازمان ها و نهادها، نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی و مرزبانی نیز برای ارتباط بسیار خوب با آحاد جامعه و تقویت سرمایه های اجتماعی نیازمند یک روابط عمومی زنده و پویا هستند که در حال حاضر این بخش از وظایف به عهده معاونت اجتماعی در مجموعه های انتظامی و مرزبانی است.

سرمایه اجتماعی و نمود آن در ارتباط با مقولاتی نظیر پیشگیری و کاهش جرایم، امنیت نوار مرزی، خشونت و تضاد در جامعه، سوءمصرف مواد مخدر و بسیاری از معضلات اجتماعی نشان از رابطه تنگاتنگ مولفه های سرمایه اجتماعی با فضاسازی امنیت اجتماعی در جامعه دارد.

سرمایه اجتماعی فاکتور مهم امنیت است و یکی از اصلی ترین مولفه هایی که امنیت اجتماعی را ارتقاء می دهد و جامعه را سالم، آرام و مطلوب می سازد، سرمایه اجتماعی است.

معاونت اجتماعی مرزبانی نقش روابط عمومی را بر عهده دارد و تمام تلاش خود را می کند که ارتباط و همدلی و تقویت سرمایه های اجتماعی را متبلور ساخته و نشان دهد که مرزبانان از دل مردم هستند و همواره به این موضوع آگاهی دارند که بدون مشارکت و تعامل با مرزنشینان قادر به پیشبرد ماموریت های خود نیستند.

امید است روز روابط عمومی بهانه ای باشد برای ارتباط بهتر سازمان ها و نهادها با مردم عزیز میهن اسلامی که به معنای واقعی سرمایه های اصلی این نظام مقدس هستند.#

سید مرتضی اولادعلی-سرپرست معاونت اجتماعی دریابانی استان هرمزگان


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد



فهرست اخبار مرتبط


نظر شما درباره اين خبر

 


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • اخبار گوناگون